یکی از بهترین روش‌ها برای رشد کسب و کارها، ویدیو مارکتینگ است. امروزه، نمی‌توانیم ویدیو را بخش کوچکی از برنامه کلی بازاریابی قرار دهیم. کلیپ‌ها و ویدیوها نقش بسیار مهمی در بازاریابی و تبلیغات کسب و کارها ایفا می‌کنند و تاثیر بسیار زیادی بر استراتژی اجتماعی دارند.

ادامه مطلب :

بسیاری از افراد فکر می‌کنند که برای تجارت خود باید کلیپ‌های بسیار حرفه‌ای بسازند، اما این ایده اشتباه است. محتوای ویدیوی شما هر چه ساده‌تر باشد، اعتبار بیشتری دارد و می‌تواند به جذب بیشتر مشتریان و افزایش فروش کمک کند. پس از ساخت ویدیو با کیفیت، می‌توانید از آموزش سئو استفاده کرده و ویدیوهای خود را برای سئو بهینه کنید.

در ادامه، به نحوه اجرای ویدیو مارکتینگ برای تجارت‌ها می‌پردازیم.

دلایل استفاده از بازاریابی ویدیویی 

در سال های گذشته، توجه کمتری به ساخت و فروش ویدیو و محصولات وجود داشت و افراد از تأثیر شگفت‌انگیز ویدیو مارکتینگ در کسب و کارها آگاه نبودند. صاحبان کسب و کار تجربه افزایش فروش از طریق ویدیو مارکتینگ را نداشتند و فکر نمی‌کردند که ویدیو می‌تواند تجارت آن‌ها را تغییر دهد.

در سال 2017، معرفی کسب و کار از طریق ویدیو به عنوان یکی از بهترین روش‌های بازاریابی شناخته شد. بسیاری از کسب و کارها از این روش برای معرفی برند خود استفاده کردند و نتایج موفقی را به دست آوردند.

در دوره 2018 تا 2023، بازاریابی ویدیویی به یک استراتژی اصلی تبدیل شد و بسیاری از برندها و صاحبان بزرگ کسب و کارها از این روش برای معرفی محصولات خود بهره بردند.

امروزه، می‌توان ادعا کرد که ویدیو مارکتینگ یک استراتژی تجاری حیاتی در جوامع مدرن است. این بعنوان یک رویکرد تجاری مطرح می‌شود که محتوای ویدیوها باید به‌طور ساده، مفهومی و صحیح تهیه شود تا توسط تمامی کسب و کارها مورد استفاده قرار گیرد.

بیش از 50 درصد کاربران تمایل دارند ویدیوهای مرتبط با کسب و کارها را مشاهده کنند و این امر باعث افزایش فروش از طریق ویدیو مارکتینگ می‌شود.

استفاده از محتوای ویدیویی در صفحات فرود (لندینگ پیج) می تواند نرخ تبدیل را به 80 درصد افزایش دهد. همچنین، استفاده از ایمیل مارکتینگ نیز می تواند منجر به رشد 19 درصدی نرخ بازار شود. طبق نظر سنجی انجام شده، 90 درصد کاربران معتقدند که کلیپ ها در تصمیم گیری خرید آن‌ها تاثیرگذار هستند، که نشان از قدرت بازاریابی ویدیویی است. استفاده از کلیپ‌ها نه تنها نحوه خرید و فروش مشاغل و مصرف‌کنندگان را تغییر می‌دهد، بلکه انقلابی بزرگ در نحوه ارتباط مشتریان و فروشندگان ایجاد می‌کند.

استفاده از کلیپ، نحوه خرید و فروش مشاغل و مصرف کنندگان را به شدت دگرگون حاصل می کند؛ همچنین باعث انقلابی بزرگ در نحوه ارتباط مشتریان و فروشندگان شده است.

معرفی روش های ویدیویی برای افزایش فروش  

قبل از شروع به ضبط کلیپ برای محصولات یا هر نوع کسب و کار دیگر، ابتدا باید نوع فیلم مورد نظر خود را مشخص کنید. ما پیشنهاد می‌کنیم که ابتدا گزینه‌های مختلف را لیست کرده و سپس به ساخت ویدیو بپردازید. در ادامه، روش‌های مختلفی برای ساخت ویدیو به شما معرفی می‌شود.

ساخت ویدیوهای تجاری

استفاده از فیلم های آزمایشی به شما کمک می کند تا نحوه کار کسب و کار خود را بهتر نشان دهید. این ویدیوها می توانند توجه کاربران را جلب کرده و آنها را سرگرم کنند. همچنین، شما می توانید محصولات خود را به صورت واقعی به کاربران نشان دهید.

گفتگو با افراد موفق و فعال

می توانید با متخصصین حوزه کاری خود مصاحبه انجام دهید و یا در اینستاگرام لایو مشترکی داشته باشید و درباره نیازهای مشتریان خود به گفت و گو بپردازید. ویدیو در قالب بحث گفت و گو با متخصص حوزه کاری شما، شاید کار سختی به نظر برسد اما نترسید، شما می توانید این کار سخت را انجام دهید تاثیری که برای کاربران خود به جا می گذارید؛ چیزی فراتر از حد تصورتان خواهد بود. همین امر موجب افزایش فروش از ویدیو مارکتینگ می شود.

برگزاری آنلاین یک رویداد

آیا تا به حال کسب و کار شما میزبان یک کنفرانس در زمینه کاری شما بوده است؟ به طور مثال، با کمک به دیگران یا برگزاری کمپین های متفاوت می توانید کسب و کار خود را در سطح وسیعی به دیگران معرفی کنید.

ساخت فیلم آزمایشی

استفاده از فیلم های آزمایشی به شما کمک می کند تا نحوه کار کسب و کار خود را بهتر نشان دهید. این ویدیوها می توانند توجه کاربران را جلب کرده و آنها را سرگرم کنند. همچنین، شما می توانید محصولات خود را به صورت واقعی به کاربران نشان دهید.

ساخت فیلم آموزشی

استفاده از فیلم های آموزشی می تواند مطالب جدیدی را به مخاطبان ارائه دهد و با کسب و کار شما هماهنگ باشد. کاربران برای بهترین درک از کسب و کار، نیاز به مشاهده یکسری رویدادها دارند.

معرفی محصولات با ویدیو

ساخت ویدیویی از این نوع می تواند به شدت به جذب مخاطبان و مشتریان کمک کند. این ویدیوها به مخاطبان شما کمک می کنند تا بهتر متوجه نیازهای خود و اهمیت محصولات شما بشوند. با ارائه توضیحات و اطلاعات مفید از طریق ویدیوها، می توانید اعتماد و آرامش خاطر بیشتری در مشتریان خود ایجاد کنید.

رضایت مشتریان در قالب ویدیو

مشتریانی که تمایل به خرید از شما دارند، نیاز دارند که مطمئن شوند که محصول شما قادر است به نیازهایشان پاسخ دهد. یکی از بهترین روش‌ها برای اثبات این موضوع، ساخت کلیپ‌هایی از رضایت مشتریان است. در این ویدیوها، مشتریان وفادار، رضایت خود از خرید محصول شما را به اشتراک می‌گذارند. این مشتریان وفادار، ابزار اصلی برای تبدیل کاربران به مشتریان هدف هستند. آن‌ها می‌توانند در مقابل دوربین شاهدانه بیان کنند که نیازهایشان چی بوده و چگونه شما توانستید آن‌ها را برآورده کنید.

اجرای ویدیوی زنده

شما می توانید در بازه های مشخص یک بار ویدیو زنده ای را با مخاطبان خود برقرار کنید. در این روش شما می توانید جهت اعتمادسازی بخشی از فرآیندکاری خود را نشان کاربران دهید. این کار باعث تعامل بیشتر برای شما می شود.

چگونه می توانیم برای کسب و کار خود ویدیو بسازیم؟

برای ساخت ویدیوهای کاربردی می توانیم از انواع روش ها استفاده کنید. در این بخش شما را با مراحل ساخت یک ویدیو جذاب برای جذب مشتریان آشنا می کنیم.

برنامه ریزی برای ساخت ویدیو

قبل از هر اقدام، باید یک برنامه‌ریزی دقیق برای کار خود داشته باشید. زیرا هر تصمیمی که برای ویدیو خود بگیرید، بر روی هدف نهایی شما تاثیر می‌گذارد. پس از اتمام ویدیو، می‌خواهید واکنش مخاطبان خود را مشاهده کنید. بنابراین، برنامه‌ریزی قبل از ضبط کلیپ را فراموش نکنید.

مخاطبان شما چه کسانی هستند؟

این سوال بسیار حیاتی است. باید از خود بپرسیم که برای کدام گروه از جامعه می‌خواهیم محتوا تولید کنیم؟ با در نظر گرفتن رده‌سنی آن‌ها، چگونه می‌توانیم ویدیوهای منحصر به فرد و جذابی ایجاد کنیم؟

هدف شما چیست؟

داشتن هدف در ساخت ویدیو می تواند به شما کمک کند تا مسیر خود را بهتر پیش ببرید. به خود بپرسید که چرا می خواهید ویدیو بسازید؟ چه اقداماتی از مخاطبان خود بعد از تماشای ویدیو انتظار دارید؟

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت