در این مقاله، به بررسی چند نمونه از بهترین فروشگاه های آنلاین جهان می پردازیم. در گذشته، فروشگاه های آنلاین به عنوان یک پدیده ناشناخته شناخته می شدند و بسیاری از ما از وجود آنها آگاه نبودیم. اما با گذر زمان، کسب و کارهای آنلاین شناخته شدند و مردم توانستند به آنها اعتماد کنند. استفاده از سایت های فروشگاهی به حدی رسیده است که بسیاری از افراد برای تأمین نیازهای روزمره خود، مانند مواد غذایی، از این فروشگاه ها استفاده می کنند. کسب و کارهای آنلاین همزمان با پدیده اینترنت به وجود آمده اند و به سرعت توانسته اند پیشرفت قابل توجهی را تجربه کنند.

ادامه مطلب :

در این محتوا، به بررسی بهترین فروشگاه های آنلاین جهان می‌پردازیم. این فروشگاه‌ها می‌توانند ایده‌های شگفت‌انگیزی را برای شما که قصد دارید بازاریابی آنلاین خود را گسترش دهید، به شما نشان دهند.

فروشگاه اینترنتی Amazon

این فروشگاه آنلاین، شناخته شده به عنوان غول تجارت، در سال گذشته که جهان با بیماری کرونا مبتلا بود و بسیاری از کسب و کارها از بین رفتند، توانست سرمایه خود را چند برابر افزایش دهد. در ابتدای فعالیت خود، این فروشگاه یک کتابفروشی آنلاین بسیار کوچک بود و در طول سال‌ها توانست به یک غول فروشگاه آنلاین تبدیل شود. آمازون تنها محصولات موجود در انبار خود را به فروش نمی‌رساند، بلکه بستری برای کسب و کارهای دیگر فراهم کرده است تا محصولات خود را در این وبسایت به فروش بگذارند.

سایت فروشگاهی آمازون، برای هر کشور به صورت جداگانه طراحی شده است. این شرکت اقدام به فراهم کردن هر نوع کالا برای مشتریان خود از آمازون استرالیا تا آمازون هند می‌کند. آمازون در هر کشور با فروشگاه‌های آنلاین محلی رقابت می‌کند و به دلیل خدماتی که برای مشتریان خود فراهم می‌کند، به عنوان یکی از سایت‌های محبوب برای خرید محصولات شناخته شده است. همچنین، آمازون به عنوان یکی از بهترین فروشگاه‌های آنلاین جهان شناخته می‌شود.

فروشگاه اینترنتی ebay

ای بی، یکی از فروشگاه‌های آنلاین برتر جهان است. در ابتدا، این فروشگاه فقط آبنبات عروسکی به نام PEZ را به فروش می‌رساند. اما با گذر زمان و بهبود سایت، محصولات دیگری نیز به این فروشگاه اضافه شدند. صاحب امتیاز این فروشگاه یک فرد ایرانی-آمریکایی است. در این سایت، شما می‌توانید هر آنچه که نیاز دارید را به سرعت پیدا کنید. یکی از ویژگی‌های برجسته این بستر، امکان جمع‌آوری کلکسیون وسایل مورد نیاز شما است. همچنین، محصولاتی که تاکنون استفاده نشده‌اند نیز در این سایت موجود هستند. سایت ای بی، بستری را برای سایر کسب و کارها فراهم کرده است تا بتوانند محصولات خود را در این سایت به فروش برسانند.

ای بی همچنین جزء بهترین فروشگاه‌های آنلاین جهان است.

 

فروشگاه اینترنتی Walmart

والمارت یکی از بزرگترین فروشگاه های آنلاین جهان است که بسیاری از مردم آن را به عنوان یک فروشگاه فیزیکی می شناسند. این شرکت در سال 1961 تأسیس شد و در حال حاضر بیش از 11 هزار نمایندگی در 27 کشور دارد، همچنین دارای حدود دو میلیون کارمند است. والمارت با بیشترین تعداد کارمند در میان کسب و کارها قرار دارد. علاوه بر فروشگاه های فیزیکی، والمارت فروشگاه آنلاین خود را نیز راه اندازی کرده است. این شرکت بسیاری از محصولات خود را به صورت آنلاین عرضه می کند و برخی دیگر را هم به صورت آنلاین و هم فیزیکی به فروش می رساند. مشتریان می توانند به راحتی خرید آنلاین خود را از طریق وبسایت این فروشگاه انجام دهند و والمارت بدون شک یکی از بهترین فروشگاه های آنلاین و فیزیکی جهان است.

فروشگاه اینترنتی Alibaba

این فروشگاه آنلاین بزرگترین فروشگاه اینترنتی در قاره آسیا است که از مدل فروش B2B یا بنگاه به بنگاه استفاده می کند. فروشگاه آنلاین علی بابا تحت نظر دولت چین فعالیت می کند و به خریدارانی که تمایل به خرید محصولات به صورت عمده دارند، کمک می کند. هدف این فروشگاه برقراری ارتباط بین خریداران عمده و خریداران خرده است. در این فروشگاه آنلاین می توانید هر محصولی را پیدا کنید که به ذهنتان می رسد. به طور قطع می توان گفت که فروشگاه آنلاین علی بابا یکی از بهترین فروشگاه های آنلاین جهان است.

فروشگاه اینترنتی TARGET

تارگت، یک شرکت بزرگ در زمینه خرده فروشی سطح جهانی است که بیش از یک دهه تجربه کاری دارد. این شرکت فروشگاه های حضوری متعددی دارد که علاوه بر امکان خرید آنلاین، شرایط خرید حضوری را نیز برای مشتریان فراهم کرده است. تارگت با توجه به بازار کار خود، مشتریانی خاص دارد که تنها از این شرکت خرید می کنند. با راه اندازی فروشگاه آنلاین، تارگت توانست در عرصه فروش آنلاین نیز موفق شود. همچنین، این شرکت محصولات را به صورت عمده نیز عرضه می کند و قابلیت ارسال آنها به سراسر جهان را دارد.

6- BEST BUY | ابرشرکت فروش تجهیزات الکترونیکی

بست بای بر روی فروش لوازم الکترونیکی تمرکز دارد. لوازمی مانند: موبایل، دوربین عکاسی، بازی، نرم افزارو… را می توان در این سایت پیدا کرد. همانطور که از اسم این سایت پیداست این شرکت در تلاش است بهترین محصولات را به مشتریان خود ارائه دهد. بست بای در سال 1966 شروع به فعالیت کرد در ابتدای فعالیت خود محصولات صوتی به فروش می رساند. این فروشگاه داری 1200 شعبه فعال فیزیکی در کانادا، آمریکا و مکزیک است.

7- IKEA | ابرشرکت فروش لوازم خانگی

فروشگاه ایکیا که یکی از محبوب ترین فروشگاه های جهان می باشد، در سوئد قرار دارد و به طور تخصصی به فروش لوازم خانه و اکسسوری پرداخته است. محصولات این شرکت به صورت آماده به فروش می رسد و قابلیت سرهم کردن توسط خریدار را دارد. ایکیا در سال 1944 تاسیس شده و بیش از 433 فروشگاه در 52 کشور دارد. همچنین در تمام این کشورها به صورت آنلاین خدمات ارائه می کند.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت