اینترنت و دنیای مدرن


تیر 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31          



جستجو



  فیدهای XML

 



فوتیج برای ادیت از جمله کاربردی‌ترین قابلیت‌هایی هست که توی نرم‌افزارهای ادیت جهت تدوین لحاظ شده‌. فوتیج‌ها همان فایل‌های خام ویدئویی هستن که هیچ ادیتی روی اون‌ها انجام نشده و مستقیما با دوربین گرفته شدن. این نوع فایل‌ها جهت تدوین مورد استفاده قرار می‌گیرن و با اضافه کردن جلوه‌های بصری ویژه به یک فایل جدید با محتوا مد نظر می‌رسن.

ادامه مطلب :

از این رو به شدت مورد توجه تدوینگران قرار گرفتن تا محتوای بهتری رو ارائه بدن. به همین دلیل در ادامه قصد داریم به بررسی کلی مزایا و کاربردهای فوتیج در روند ادیت فایل‌های ویدئویی بپردازیم.

مزایای فوتیج برای تدوین فیلم

نرم‌افزار‌هایی چون افترافکت، پریمیر و داوینچی ریزالو به عنوان بهترین گزینه‌های ادیت و تدوین، قابلیت‌های بسیاری رو در خود تعریف کردن که فوتیج در قالب نیاز اولیه آن‌ها و به منظور ایجاد پایه لحاظ شده. با توجه به اینکه فایل‌های مختلف ویدئویی که در این دسته از نرم‌افزارها ادیت می‌شوند نیازمند برخورداری از ترکیب چند فایل ویدئویی خام و یا یک فایل جهت اعمال ادیت هستن، فوتیج از همان ابتدا توی این نرم‌افزارها تعریف شد. در ادامه برخی از مزیت‌های بارز فوتیج مورد بحث قرار گرفته شده:

1. سرعت بالای ادیت

از جمله مزایایی که فوتیج های خام برای ویرایش و تدوین فیلم داره، سرعت‌ بخشیدن به اجرای نهایی هست. در واقع استفاده از فایل‌های خام یا فایل‌های آماده و دانلود شده به جای طراحی، تا حد زیادی توی ذخیره زمان کمک می‌کنه. به همین دلیل برای بکگراند و یا بخش‌هایی که ثابت هستند و امکان استفاده از فایل ویدئویی وجود داره و از فوتیج بهره گرفته می‌شه.

فوتیج از جمله کاربردی‌ترین ابزار و قابلیت‌ها در راستای موشن‌سازی و ایجاد جلوه‌های ویژه هست که در نهایت می‌تونه به تولید یک محتوای کاملا متفاوت منجر بشه. نکته مهمی که توی این مسئله مطرح می‌شه، غالبا مربوط به هدف ادیت و نرم‌افزار انتخابی هست که می‌تونه گرافیکی باشه و یا تنها توی تدوین و ترکیب فایل‌ها مورد استفاده قرار بگیره.

2. سهولت در ادیت

استفاده از فوتیج سبب سهولت به مراتب بیشتری در روند ادیت و تدوین میشه. در واقع همانطور که گفته شد، با فوتیج برای ادیت دیگر نیازی به طراحی بکگراند ها و یا ایجاد زمینه‌های گرافیکی نخواهد بود. به همین دلیل کارها با نیاز زمانی و زحمت کمتری به نتیجه می‌رسه.

با توجه به اینکه در بحث ادیت و تدوین باید پارامترهای مختلفی رو لحاظ کرد تا نتیجه در بهترین حالت ممکن باشه، نمی‌توان سختی زیادی رو در حین کار تعریف کرده و تمرکز رو از بخش‌های دیگه صلب کرد. به همین دلیل لازمه با ساده‌ترین و بهترین راه‌ها، امکان رسیدگی به جزئیات رو فراهم آورد.

3. گستردگی کاربرد

از دیگر مزایایی که می‌توان در رابطه با فوتیج‌ها مطرح نمود، کاربرد گسترده اون‌ها برای ادیت انواع فایل هست. در واقع از فوتیج هم می‌شه توی تدوین و ترکیب ویدئوها بهره گرفت و هم با ایجاد جلوه‌های ویژه سبب تولید یک محتوای کاملا متفاوت شد. از طرفی توی موشن گرافیک هم از فوتیج یا همون فایل‌های ویدئویی خام بهره گرفته می‌شه.

همین گستردگی در کاربرد سبب شده تا تمامی طراحان گرافیک و افرادی که با ادیت و تدوین فایل‌های ویدئویی سروکار دارن، با فوتیج و کاربردی که داره آشنایی داشته باشن و از اون برای تولید محتوا بهره بگیرن.

4. امکان دانلود فوتیج

فوتیج رو می‌توان دانلود کرد. این موضوع خودش یکی از پررنگ‌ترین دلایلی هست که کاربرد اون رو برای تدوینگران ساده‌ می‌کنه. با توجه به اینکه فوتیج یک فایل ویدئویی خام هست، افراد می‌تونن بسته به نیازشون این فایل رو دانلود کنن. از این رو هزینه‌های اضافی برای فیلم‌برداری یا ادیت دوباره حذف می‌شه و امکان استفاده از لایه ویدئویی مورد نیاز با دانلود فوتیج فراهم آورده می‌شه.

این مزیت در رابطه با فوتیج، سبب شده تا افراد برای بکگراندها و یا نمایش مکان‌های خاص توی ویدئوی ادیت شده، از دانلود فوتیج بهره بگیرن. در نتیجه نه تنها کار ساده‌تر می‌شه، بلکه کیفیت کار افزایش پیدا می‌کنه و در زمان کمتر بهترین نتیجه حاصل می‌شه. همچنین برای کاربرانی که فقط با موبایل ادیت انجام می دهند هم می تواند با اپ های مشهور ادیت های خود را با کمک آن ها انجام دهند.

جدا از مواردی که تا اینجا در رابطه با مزایای فوتیج گفته شد، طبیعتا نکات مثبت دیگه‌ای هم در رابطه با فوتیج‌ها وجود داره که به بهبود عملکرد تدوینگران کمک می‌کنه. به همین دلیل یادگیری نحوه کار با قابلیت‌های فوتیج می‌تونه سبب بهره‌گیری حداکثری و در نتیجه ایجاد محتوای ایده‌آل بشه.

مزایای فوتیج برای تدوینگران حرفه‌ای

با توجه به اینکه در بحث تدوین و تولید محتوا، ویدئوها بیشترین کاربرد رو دارن، تدوینگران حرفه‌ای نیاز به فایل‌های خامی پیدا می‌کنن که قابلیت ادیت داشته باشن. نرم‌افزارهای ادیت ویدئویی خودشون افکت‌ها و پارامترهای ادیت جداگانه‌ای دارن که برای محتواهای ویدئویی می‌شه ازشون استفاده کرد.

در نتیجه فوتیج در قالب یک لایه وارد نرم‌افزار می‌شه تا با ایجاد تغییرات در اون لایه و اضافه کردن لایه‌های دیگه، به فایل نهایی تبدیل بشه. گاها تغییراتی که روی فوتیج اعمال می‌شه به قدری زیاد هست که فایل خروجی گرفته شده با فایل اولیه کاملا متفاوته. این موضوع مربوط به ادیت‌های حرفه‌ای با استفاده از جلوه‌های ویژه می‌شه و به کل محتوا رو تغییر می‌ده.

تدوینگران حرفه‌ای برای ادیت ویدئوهای مختلف نیاز به فایل اولیه دارن. در نتیجه فوتیج در وهله اول فایل پایه بوده که می‌شه ویدیوهای دیگه‌ای رو در کنار افکت‌ها به اون اضافه کرد. به همین دلیل فوتیج نه در قالب مزیت بلکه در قالب ضرورت توی ادیت ویدئوها مورد استفاده قرار می‌گیره.

با فوتیج آشنا شویم + مزایای آن برای تدوین

توی بحث تدوین و یا حتی ادیت، می‌شه یک یا چند فوتیج رو وارد کرد و از افکت‌های موجود توی نرم‌افزار یا افکت‌های دانلود شده بهره گرفت. در ادامه چند مورد از کاربردهای فوتیج به طور موردی مطرح شده که با استفاده از دانلود فوتیج آماده یا فایل‌های فیلم‌برداری شده به نتیجه می‌رسن:

  • جلوه‌های ویژه
  • فیلم‌های آموزشی
  • تیزرهای تبلیغاتی
  • تصاویر حرکتی
  • کلیپ و فیلم عروسی
  • ویدیوهای مذهبی

امروزه توی تمام فیلم‌های تلویزیونی از فوتیج و ادیت اون با جلوه‌های ویژه بهره گرفته می‌شه تا هزینه‌های تولید کاهش پیدا کنه و در عین حال پلان مورد نظر مثل واقعیت اجرا بشه. حتی با ادیت فوتیج می‌توان کانال‌های رنگی رو تغییر داد و تم رنگی ویدئو رو به تم دلخواه تبدیل کرد. از این رو باید تدوینگر با ابزارهای موجود در نرم‌افزار و نحوه اعمال تغییرات روی فوتیج آشنایی داشته باشه.

چرا از فوتیج استفاده کنیم؟

با در نظر داشتن تمامی اونچه که تا اینجا در رابطه با مزایا و کاربردهای فوتیج در ادیت گفته شد، به احتمال زیاد می‌تونین به این سوال که چرا باید از فوتیج استفاده کنیم جواب بدین! فوتیج به عنوان بخش اصلی برای تدوین بوده که حتی توی موشن هم کاربرد داره. هر چند باید به این موضوع هم اشاره کرد که برای انیمیشن‌ها که تمامی فضا طراحی شده هست، نیازی به استفاده از فوتیج نخواهد بود.

در نتیجه اگه هدف از ادیت ویدئو تدوین باشه، لازمه ویدئو خام به کار بره و ادیت و تغییرات روی اون ویدئو انجام بشه. در صورتی که شما هم به دنبال تدوین حرفه‌ای هستین می‌تونین به وبسایت مکس افکت مراجعه کنید تا بهترین فوتیج‌های ممکن رو برای ادیت‌های مختلف دانلود کنین.

مجموعه فوتیج‌هایی که در این سایت ارائه می‌شه، دارای بهترین کیفیت هستن و امکان استفاده توی ویدئوهای مختلف رو دارن. اگه قصد ادیت ویدئو توی افتر افکت، پریمیر، داوینچی، فاینال کات و موارد دیگر رو دارین، می‌تونین از فوتیج‌های آماده توی سایت مکس افکت استفاده کنین.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت
[دوشنبه 1403-04-04] [ 06:48:00 ب.ظ ]




با گسترش روزافزون اینترنت، بحث تبلیغات آنلاین بسیار گرم شده است. بسیاری از افراد برای افزایش درآمد از تبلیغات بهره می‌برند. یکی از انواع تبلیغات محبوب، تبلیغات پاپ آپ است. شاید برای شما سوال باشد که تبلیغات پاپ آپ چیست؟ در این مقاله، به بررسی این نوع تبلیغات می‌پردازیم و مزایا و معایب آن را بررسی می‌کنیم.

ادامه مطلب :

تبلیغات پاپ آپ چیست؟

با گسترش روزافزون اینترنت، بحث تبلیغات آنلاین بسیار گرم شده است. بسیاری از افراد برای افزایش درآمد از تبلیغات بهره می‌برند. یکی از انواع تبلیغات محبوب، تبلیغات پاپ آپ است. شاید برای شما سوال باشد که تبلیغات پاپ آپ چیست؟ در این مقاله، به بررسی این نوع تبلیغات می‌پردازیم و مزایا و معایب آن را بررسی می‌کنیم.

ویژگی های ظاهری پاپ آپ چگونه است؟

وقتی به سؤال “تبلیغات پاپ آپ چیست؟” پاسخ داده‌ایم، حال به شکل و اندازه آن می‌پردازیم. اندازه و شکل استاندارد پنجره برای تبلیغات پاپ آپ وجود ندارد. به نظر می‌رسد تبلیغات پاپ آپ اغلب از وبسایت‌های مستقل استفاده می‌کنند و از صفحات وب حمایت می‌شوند، از بازی‌های تعاملی یا برخی موارد دیگری که باعث تعامل افراد می‌شوند.

یکی از ویژگی‌های تبلیغات پاپ آپ این است که بازدیدکنندگان باید قبل از بستن آن، اطمینان حاصل کنند که آگهی پاپ آپ را مشاهده کرده‌اند. این تبلیغات می‌توانند در یک پنجره باز شوند و همچنین می‌توانند شامل یک بازی، صدا یا ویدئو برای فریب کاربران باشند.

در تبلیغات آنلاین، تبلیغات پاپ آپ به طور قابل توجهی قابل مشاهده و موثرتر از تبلیغات بنری هستند. این نوع تبلیغات تاثیرگذاری بالایی دارند و می توانند انواع مختلف تبلیغات را در خود جای دهند. برای تبلیغ کنندگان، استفاده از این روش همچنان یکی از محبوب ترین روش ها برای دسترسی به کاربران آنلاین است، زیرا نرخ کلیک آنها از سایر تبلیغات بیشتر است. به عبارت دیگر، بازگشت سرمایه برای تبلیغات پاپ آپ بسیار بالا است. اگر به درستی از صفحه وب استفاده شود، می تواند به بهبود برند تجاری منجر شود، زیرا احتمال تأثیرگذاری ماندگار در کاربران را دارد.

تبلیغات پاپ آپ، برای بسیاری از کاربران مزاحم است زیرا دسکتاپ را بهم می‌ریزند و برای بستن آنها نیاز به زمان و تلاش دارند. این نوع تبلیغات معمولاً پنجره‌های دیگر را می‌پوشانند و به پنجره فعال تبدیل می‌شوند. هزینه تبلیغات پاپ آپ برای تبلیغ کنندگان معمولاً کمتر از سایر انواع تبلیغات است.

اگر قصد اضافه کردن یک پنجره پاپ آپ به وبسایت خود را دارید، بهتر است جوانب مثبت و منفی آن را در نظر بگیرید. در این بخش، ما برخی از مزایا و معایب آن را بیان کرده‌ایم.

مزایا تبلیغات پاپ آپ

شما می توانید از این نوع تبلیغات برای توسعه کسب و کار خود سه مزیت بسیار خوب بهره ببرید.

هزینه

افرادی که به دنبال کسب درآمد از اینترنت و تبلیغات آنلاین هستند و با مفهوم تبلیغات پاپ آپ آشنایی دارند، به دنبال هزینه‌های مربوط به آن هستند.

اگر می‌خواهید بدانید هزینه تبلیغات پاپ آپ چقدر است، باید بگوییم که این هزینه‌ها به صرفه هستند. اگر از وردپرس استفاده می‌کنید، چندین افزونه وجود دارد که این خدمات را ارائه می‌دهند. برخی از این افزونه‌ها رایگان و با محدودیت‌هایی هستند و برخی دیگر هزینه‌ای دارند اما امکانات بیشتری را فراهم می‌کنند.

قابل مشاهده بودن

پاپ آپ می‌توانند در جلو و مرکز یا پایین قرار بگیرند و در هر نقطه‌ای که بخواهید ظاهر شوند.

تبدیل کاربر به مشتری

استفاده از پاپ آپ در سایت ها، دلیل اصلی برای تبدیل بازدیدکننده به مشترک یا مشتری است. این ابزار می تواند تعداد اشتراک های شما را تا 35٪ افزایش دهد که بسیار موفقیت آمیز است.

معایب تبلیغات پاپ آپ

در ادامه، ما دو عیب بزرگ تبلیغات پاپ آپ را بررسی خواهیم کرد.

آزار دهنده بودن

این بزرگترین مسئله استفاده از پنجره‌های بازشونده است. برخی افراد آن‌ها را دوست دارند و برخی از آن‌ها متنفرند. بسیاری از صاحبان کسب و کار معتقدند که این پنجره‌های بازشونده می‌توانند کاربران را آزار دهند و باعث کلافگی آن‌ها شوند و در نتیجه سایت را ترک کنند. از سوی دیگر، بسیاری از کاربران باور دارند که اگر به درستی از پاپ‌آپ استفاده شود، می‌تواند باعث تبدیل کاربران به مشتریان و خوانندگان وفادار شود.

مسدودکننده های پاپ آپ

با انتشار اخباری که Google قصد دارد تبلیغات پاپ آپ را محدود کند، شاید نیاز باشد دوباره به آنها نگاهی بیندازید. این ممکن است باعث شود که سوالی در ذهن شما ایجاد شود که چرا گوگل این کار را انجام می دهد. به عبارت دیگر، گوگل تنها به رضایت کاربران توجه دارد.

استفاده بیش از حد از تبلیغات پاپ آپ ممکن است باعث خروج کاربران از سایت شما شود و باعث بسته شدن صفحه قبل از رسیدن به اطلاعات مورد نظر آنها می شود که برای سایت شما مضر است.

اگر تصمیم گرفتید که از تبلیغات پاپ آپ استفاده کنید، باید نکات مثبت و منفی را بررسی کنید و اطمینان حاصل کنید که تجربه کاربری برای بازدیدکنندگان شما بهترین باشد.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت
[یکشنبه 1403-04-03] [ 07:31:00 ب.ظ ]




سئو فنی در کل پروسه سئو سایت، بسیار با اهمیت است. اگر با سئوی فنی خود مشکلی دارید، احتمال آن وجود دارد که تلاش ها و تکنیک های شما برای سئو، نتایج خوبی به دنبال نداشته باشد.

ادامه مطلب :

در سئو فنی، محتوای باکیفیت و داشتن لینک های مرتبط و با چگالی بالا اهمیت پیدا می کند. وقتی از استراتژیست کیفیت جستجوی گوگل Andrey Lipattsev، سه تا از مهم ترین فاکتورهای رنک دهی را سوال کردیم، او گفت:

  • محتوا
  • لینک
  • الگوریتم RankBrain

دنیای سئو با این افشاگری آشفته شد و از آن زمان، تاکید و تمرکز بیشتری بر روی این سه سیگنال می شود.

هرچند، یک فاکتور مهم دیگر نیز، سئوی فنی است. اگر به خوبی سایت خود را سئو فنی نکنید، حتی این سه فاکتور مهم هم شاید نتوانند به شما کمک شایانی بکنند و شرایط شما را تغییر دهند.

برای مثال، اگر سئو فنی ضعیفی داشته باشید، وب سایت شما احتمالا غیر قابل بررسی، غیر قابل ایندکس و غیرقابل دسترس خواهد بود. در نتیجه، صرف نظر از اینکه چقدر محتوای شما عالی و خوب است، موتورهای جستجو نمی توانند به آن دسترسی داشته یا آن را ایندکس کنند. با توجه به این مسئله، نه تنها مسلم می شود که سئو فنی لازم و ضروری است، بلکه می توانیم متوجه شویم سئو فنی سایت مهم تر از تمامی فاکتورهای رنک دهی دیگر است.

متأسفانه در پازل سئو، سئو فنی اغلب قطعه ای هست که نادیده گرفته می شود.

اگر به گزارش مشاغل سئو در Backlinko نگاه بیاندازید، متوجه می شوید که فقط 23٪ از کارفرمایان به دنبال شخصی با مهارت های تکنیکی و فنی در SEO هستند.

در یکی از مباحث ردیت، Gray Illyes از گوگل به این نکته اشاره دارد که: متخصصان سئو اغلب روی موارد نادرست تمرکز می کنند و اصول پایه ای یا همان سئو فنی را فراموش می کنند.

همچنین می گوید: آرزو می کنم که متخصصان SEO به اصول اولیه برگردند و با توسعه دهندگان وب سایت ها صحبت کنند تا به جای تمرکز در بروزرسانی های بی معنی و اصطلاحات ساختگی برای رتبه بندی، اصول بنیادی سئو را که همان نکات سئو فنی می باشد پایه گذاری نمایند.

حالا این سوال مطرح می شود که: اگر سایت ها فقط روی برخی از اصول مهم سئو ،تمرکز زیادی داشته باشند نه همه اصول، آیا می توانند در رتبه بندی رقابت کنند؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که در بسیاری از موارد، خیر. تمرکز روبه رشد گوگل بر تجربه کاربری است و یکی از راه های اصلی ایجاد تجربه کاربری خوب برای بازدیدکنندگان از سایت، عملکرد مناسب سایت یا همان سئو فنی می باشد.

گوگل در مورد تأثیر تجربه کاربردی در یک صفحه سایت بر رتبه بندی آن، در اینجا توضیح می دهد:

جستجوگر گوگل همیشه سعی می کند مرتبط ترین محتوا به هدف کاربر را نشان دهد، حتی اگر تجربه کاربری آن صفحه کمتر از حد مطلوب باشد. اما در بسیاری از جستجوهایی که محتوای مفید زیادی در دسترس است، در چنین مواردی داشتن یک تجربه کاربری عالی می تواند به موفقیت صفحه شما در نتایج جستجو کمک کند.

سئو فنی چیست؟

سئو فنی را با یک مثال می توان توضیح داد: تصور کنید در حال ساختن یک خانه هستید. قبل از دکوراسیون های شیک یا استفاده از ابزارها و وسایل پیشرفته، به یک پایه و چارچوب محکم نیاز دارید؛ این همان کاری است که Seo Technical برای سایت شما انجام می دهد.

سئو فنی در واقع بهینه سازی جنبه های فنی یک وب سایت است تا عملکرد آن سایت را برای موتورهای جستجو و بازدیدکنندگان بهبود بخشد.

سئو تکنیکال به مسائلی مانند سرعت سایت، واکنش گرا بودن صفحات سایت، امنیت سایت، بهینه سازی برای خزنده های موتور جستجو و موارد اینچنینی دیگر می پردازد. بنابراین می توان گفت هنگامی که روی جنبه های فنی وب سایت خود کار می کنید، پایه ای محکم برای سایر جنبه های سئو سایت خود ایجاد می کنید.

سئو فنی (Technical SEO) در مقابل سئو داخلی (On-Page SEO)

در حالی که سئو فنی در “پشت صحنه” یک وب سایت متمرکز می شود تا عملکرد آن را بهبود بخشد، سئو داخلی با کمک به صفحات وب سایت برای بیشتر مرتبط شدن با جستجوی کاربر تمرکز می کند. در واقع، این دو حالت سئو به صورت گروهی و دست در دست هم کار می کنند یعنی هر چیزی که برای بهبود شرایط سئو فنی یک صفحه انجام می شود می تواند آن را برای رتبه بندی ها بهتر آماده نماید.

بنابراین برای داشتن یک صفحه با عملکرد عالی (Technical SEO) باید آن را با یک محتوای با کیفیت و بهینه شده (On-PageSEO) ترکیب نمایید تا صفحه وب سایت شما به بهترین شکل عمل نماید.

هفت نکته ای که در ادامه این مقاله از آموزش سئو سایت نیوسئو به آنها اشاره می کنیم، به شما دیدگاه بهتری در رابطه با سئو فنی سایت می دهند و به گرفتن رنک و رتبه بهتر کمک می کنند.

نکات سئو فنی

  1. پروتکل امن HTTPS را برای وب سایت خود فعال کنید

بسیاری از کسب و کارها هنوز پروتکل HTTPS را برای وب سایت های خود فعال نکرده اند. بسیاری از افرادی که موافق فعال کردن HTTPS هستند، می گویند با این کار تبدیل های کسب و کار افزایش پیدا می کند. چرا که نوار سبز رنک و علامت قفل باعث می شود کاربران به وب سایت و انجام تراکنش اعنماد داشته باشند. با اینکه این مسئله دلیل خوبی برای فعال کردن پروتکل HTTPS است، اما سئو هم یک دلیل بسیار مهم دیگر برای انجام این کار می باشد.

فعال کردن پروتکل HTTPS یکی از چند تکنیک سئو فنی است که تنها چند دقیقه از شما زمان می گیرد اما تاثیر فوق العاده ای بر روی رنک و رتبه سایت شما می گذارد. گوگل نیز بیان کرده است که پروتکل HTTPS را در سیگنال های رنک دهی اعمال می کند. البته زمانی که گوگل این مسئله را مطرح کرد، گفت تاثیر پروتکل HTTPS آنقدرها زیاد نیست، هرچند کاربران متوجه شده اند که در طی زمان، گوگل به وب سایت هایی که پروتکل HTTPS دارند امتیازات ویژه ای می دهد.

در مطالعه ای که بر روی عملکرد رتبه جستجو پس از فعال سازی HTTPS بر روی سایت انجام شد، کمپانی SEO Hacker گفت افزایش 480 درصدی برای رنک یک عبارت کلیدی و در دوره زمانی یکسان، در مقایسه با نزدیک ترین رقیب خود داشته است.

  1. توجه ویژه ای به هاست وب خود داشته باشید

طی سالها، بر سر موضوع هاست های وب و تاثیر هاست بر روی سئو بحث و گفتگو بوده است. اما واقعیت این است که هاست وب شما تاثیر واقعی بر روی رنک و رتبه سایت شما می گذارد.

هاست وب، از چند لحاظ بر روی رنک و رتبه سایت شما تاثیر می گذارد. مثلا سرعت وب سایت، که یکی دیگر از فاکتورهای رنک دهی است تحت تاثیر خصوصیات و ویژگی های سرور است که با هاست وب شما مشخص می شود.

Down شدن سرور نیز بر روی رنک و رتبه وب سایت شما تاثیر می گذارد. با اینکه Down شدن یک روزه و غیرعادی تاثیر زیادی نمی گذارد، Down شدن های متناوبی که به خاطر هاست ضعیف رخ می دهند تاثیر خواهند گذاشت. زمانی که به افراد توصیه هایی برای سئو سایت می کنم، همیشه می گویم باید از هاست های بد اجتناب کنند.

  1. آماده شدن برای الگوریتم Mobile-first index

مطالعات نشان داده اند که کاربران اینترنت بیشتر از اینکه از دسکتاپ استفاده کنند، از موبایل های خود استفاده می کنند. همچنین گوگل گفته است اکثر جستجوهایی که در پلتفرم های آنها صورت می گیرد، توسط کاربران موبایلی است. در نتیجه، پس از انجام آزمایشاتی به مدت 18 ماه، گوگل اعلام کرد می خواهد برای کاربران وب، الگوریتم mobile-first index را ارائه دهد.

این الگوریتم از زوایای زیر می تواند برای شما مشکل ساز شود:

  • اگر وب سایت شما برای خوانندگان موبایلی بهینه نشده باشد، رنک و رتبه سایت شما کاهش پیدا می کند
  • اگر ورژن موبایلی سایت شما نسبت به ورژن دسکتاپ آن، ضعیف تر بهینه شده باشد، رنک و رتبه شما کاهش پیدا خواهد کرد.

جهت کسب آمادگی برای این تغییر، بهترین کار این است که وب سایت ریسپانسیوی داشته باشید که برای تمامی دستگاه ها مناسب باشد.

همچنین می توانید ورژن جداگانه ای از سایت خود را برای کاربران موبایلی طراحی کنید. هر کار می کنید، از کاربران موبایلی خود غافل نشوید.

  1. از ایندکس شدن محتوای خود اطمینان حاصل کنید

موتورهای جستجو تنها به محتوایی رنک می دهند که می توانند آن را ایندکس کنند. اگر محتوای شما ایندکس نشود، یا اگر به درستی ایندکس نشود، رنک هم نمیگیرد.

یکی دیگر از کارهایی که می توانید برای سئوی فنی انجام دهید، این است که اطمینان حاصل کنید محتوای شما ایندکس شده است. برای انجام این کار، به گوگل (یا هر موتور جستجویی که می خواهید) بروید و عبارت “site:yourdomain.com” (البته قطعا بدون کوتیشین!) را جستجو کنید.

اگر سایت شما ایندکس شده باشد، باید تعدادی صفحه به تناسب صفحات سایتتان در نتایج جستجو نمایش داده شود. اما اگر صفحات کمتری نمایش داده شود و یا هیچ صفحه ای نمایش داده نشود، باید چک کنید و اطمینان حاصل کنید که موتورهای جستجو را از بررسی و ایندکس سایت خود منع نمی کنید. همچنین باید نگاهی به نقشه سایت خود بیندازید و از عملکرد درست آن اطمینان حاصل کنید.

  1. به نقشه سایت خود توجه کنید

موتورهای جستجو مدام در حال پیشرفت هستند و می توانند اکثر لینک های شما را پیدا کنند، اما بدون داشتن نقشه سایت، اغلب حجم بسیاری از محتوای شما از دید آنها دور می ماند. هرچند، نداشتن نقشه سایت خیلی بهتر از داشتن نقشه سایت منقضی است.

اگر نقشه سایت ندارید، یکی بسازید و آن را در موتورهای جستجو ثبت کنید. همچنین می توانید جایی که قابل دیدن و بررسی است، آن را لینک کنید. اگر نقشه سایت دارید، آن را به صورت مداوم به روز کنید.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت
[چهارشنبه 1403-03-30] [ 07:06:00 ب.ظ ]




در این مقاله، به بررسی چند نمونه از بهترین فروشگاه های آنلاین جهان می پردازیم. در گذشته، فروشگاه های آنلاین به عنوان یک پدیده ناشناخته شناخته می شدند و بسیاری از ما از وجود آنها آگاه نبودیم. اما با گذر زمان، کسب و کارهای آنلاین شناخته شدند و مردم توانستند به آنها اعتماد کنند. استفاده از سایت های فروشگاهی به حدی رسیده است که بسیاری از افراد برای تأمین نیازهای روزمره خود، مانند مواد غذایی، از این فروشگاه ها استفاده می کنند. کسب و کارهای آنلاین همزمان با پدیده اینترنت به وجود آمده اند و به سرعت توانسته اند پیشرفت قابل توجهی را تجربه کنند.

ادامه مطلب :

در این محتوا، به بررسی بهترین فروشگاه های آنلاین جهان می‌پردازیم. این فروشگاه‌ها می‌توانند ایده‌های شگفت‌انگیزی را برای شما که قصد دارید بازاریابی آنلاین خود را گسترش دهید، به شما نشان دهند.

فروشگاه اینترنتی Amazon

این فروشگاه آنلاین، شناخته شده به عنوان غول تجارت، در سال گذشته که جهان با بیماری کرونا مبتلا بود و بسیاری از کسب و کارها از بین رفتند، توانست سرمایه خود را چند برابر افزایش دهد. در ابتدای فعالیت خود، این فروشگاه یک کتابفروشی آنلاین بسیار کوچک بود و در طول سال‌ها توانست به یک غول فروشگاه آنلاین تبدیل شود. آمازون تنها محصولات موجود در انبار خود را به فروش نمی‌رساند، بلکه بستری برای کسب و کارهای دیگر فراهم کرده است تا محصولات خود را در این وبسایت به فروش بگذارند.

سایت فروشگاهی آمازون، برای هر کشور به صورت جداگانه طراحی شده است. این شرکت اقدام به فراهم کردن هر نوع کالا برای مشتریان خود از آمازون استرالیا تا آمازون هند می‌کند. آمازون در هر کشور با فروشگاه‌های آنلاین محلی رقابت می‌کند و به دلیل خدماتی که برای مشتریان خود فراهم می‌کند، به عنوان یکی از سایت‌های محبوب برای خرید محصولات شناخته شده است. همچنین، آمازون به عنوان یکی از بهترین فروشگاه‌های آنلاین جهان شناخته می‌شود.

فروشگاه اینترنتی ebay

ای بی، یکی از فروشگاه‌های آنلاین برتر جهان است. در ابتدا، این فروشگاه فقط آبنبات عروسکی به نام PEZ را به فروش می‌رساند. اما با گذر زمان و بهبود سایت، محصولات دیگری نیز به این فروشگاه اضافه شدند. صاحب امتیاز این فروشگاه یک فرد ایرانی-آمریکایی است. در این سایت، شما می‌توانید هر آنچه که نیاز دارید را به سرعت پیدا کنید. یکی از ویژگی‌های برجسته این بستر، امکان جمع‌آوری کلکسیون وسایل مورد نیاز شما است. همچنین، محصولاتی که تاکنون استفاده نشده‌اند نیز در این سایت موجود هستند. سایت ای بی، بستری را برای سایر کسب و کارها فراهم کرده است تا بتوانند محصولات خود را در این سایت به فروش برسانند.

ای بی همچنین جزء بهترین فروشگاه‌های آنلاین جهان است.

 

فروشگاه اینترنتی Walmart

والمارت یکی از بزرگترین فروشگاه های آنلاین جهان است که بسیاری از مردم آن را به عنوان یک فروشگاه فیزیکی می شناسند. این شرکت در سال 1961 تأسیس شد و در حال حاضر بیش از 11 هزار نمایندگی در 27 کشور دارد، همچنین دارای حدود دو میلیون کارمند است. والمارت با بیشترین تعداد کارمند در میان کسب و کارها قرار دارد. علاوه بر فروشگاه های فیزیکی، والمارت فروشگاه آنلاین خود را نیز راه اندازی کرده است. این شرکت بسیاری از محصولات خود را به صورت آنلاین عرضه می کند و برخی دیگر را هم به صورت آنلاین و هم فیزیکی به فروش می رساند. مشتریان می توانند به راحتی خرید آنلاین خود را از طریق وبسایت این فروشگاه انجام دهند و والمارت بدون شک یکی از بهترین فروشگاه های آنلاین و فیزیکی جهان است.

فروشگاه اینترنتی Alibaba

این فروشگاه آنلاین بزرگترین فروشگاه اینترنتی در قاره آسیا است که از مدل فروش B2B یا بنگاه به بنگاه استفاده می کند. فروشگاه آنلاین علی بابا تحت نظر دولت چین فعالیت می کند و به خریدارانی که تمایل به خرید محصولات به صورت عمده دارند، کمک می کند. هدف این فروشگاه برقراری ارتباط بین خریداران عمده و خریداران خرده است. در این فروشگاه آنلاین می توانید هر محصولی را پیدا کنید که به ذهنتان می رسد. به طور قطع می توان گفت که فروشگاه آنلاین علی بابا یکی از بهترین فروشگاه های آنلاین جهان است.

فروشگاه اینترنتی TARGET

تارگت، یک شرکت بزرگ در زمینه خرده فروشی سطح جهانی است که بیش از یک دهه تجربه کاری دارد. این شرکت فروشگاه های حضوری متعددی دارد که علاوه بر امکان خرید آنلاین، شرایط خرید حضوری را نیز برای مشتریان فراهم کرده است. تارگت با توجه به بازار کار خود، مشتریانی خاص دارد که تنها از این شرکت خرید می کنند. با راه اندازی فروشگاه آنلاین، تارگت توانست در عرصه فروش آنلاین نیز موفق شود. همچنین، این شرکت محصولات را به صورت عمده نیز عرضه می کند و قابلیت ارسال آنها به سراسر جهان را دارد.

6- BEST BUY | ابرشرکت فروش تجهیزات الکترونیکی

بست بای بر روی فروش لوازم الکترونیکی تمرکز دارد. لوازمی مانند: موبایل، دوربین عکاسی، بازی، نرم افزارو… را می توان در این سایت پیدا کرد. همانطور که از اسم این سایت پیداست این شرکت در تلاش است بهترین محصولات را به مشتریان خود ارائه دهد. بست بای در سال 1966 شروع به فعالیت کرد در ابتدای فعالیت خود محصولات صوتی به فروش می رساند. این فروشگاه داری 1200 شعبه فعال فیزیکی در کانادا، آمریکا و مکزیک است.

7- IKEA | ابرشرکت فروش لوازم خانگی

فروشگاه ایکیا که یکی از محبوب ترین فروشگاه های جهان می باشد، در سوئد قرار دارد و به طور تخصصی به فروش لوازم خانه و اکسسوری پرداخته است. محصولات این شرکت به صورت آماده به فروش می رسد و قابلیت سرهم کردن توسط خریدار را دارد. ایکیا در سال 1944 تاسیس شده و بیش از 433 فروشگاه در 52 کشور دارد. همچنین در تمام این کشورها به صورت آنلاین خدمات ارائه می کند.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت
 [ 04:46:00 ب.ظ ]




افزایش تعداد لایک ها در اینستاگرام یکی از مسائل مهمی است که کاربران این اپلیکیشن برای خود دغدغه قرار داده اند. از مدیران کسب و کارها تا افراد عادی با اکانت شخصی، همه به دنبال راهکارهایی هستند تا تعداد لایک های خود را افزایش دهند.

ادامه مطلب :

اولین نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که بهتر است از روش های تقلبی و استفاده از ربات ها برای افزایش لایک ها دوری کنید. در حالی که روش های معتبر و مفیدی برای افزایش لایک ها وجود دارند، چرا باید به راهکارهای غیرقانونی و نامناسب روی آورد؟ استفاده از روش های تقلبی تنها به شما موفقیت موقتی خواهد داد و نمی تواند شما را به موفقیت واقعی برساند.

اگر واقعاً قصد دارید تعداد لایک هایتان را به صورت رایگان و با استفاده از روش های سالم افزایش دهید، با ما تا انتهای این مقاله در آموزش افزایش لایک اینستاگرام همراه باشید. مطمئن باشید که با استفاده از روش های اصولی و بدون استفاده از ربات ها و روش های فیک، به بهترین شکل ممکن به موفقیت در اینستاگرام دست خواهید یافت.

بیایید به موضوع اصلی بپردازیم و بررسی کنیم که آیا افزایش تعداد لایک های اینستاگرام به صورت رایگان واقعا ممکن است یا خیر…

همه ما با این داستان آشنا هستیم؛ یک شرکت تصمیم می‌گیرد پیجی در اینستاگرام راه‌اندازی کند تا با افزایش فروش و جذب مشتریان جدید، کسب و کار خود را رونق بخشد. این ایده بسیار جذاب به نظر می‌رسد، زیرا این شبکه اجتماعی در حال حاضر بیش از 600 میلیون کاربر فعال دارد! این به معنای انتخاب استراتژیک و بی‌نظیری برای تبلیغات است.

پس از یک ماه، تمام پست‌های این پیج تنها 10 لایک دارند و هیچ پیشرفت قابل توجهی مشاهده نمی‌شود. به نظر می‌رسد که مشکلی وجود دارد و این شرکت از استراتژی مناسبی برای حضور در اینستاگرام استفاده نکرده است.

  • از عکس های باکیفیت استفاده کنید

ممکن است به خود بگویید که این تکنیک بسیار ساده است و نمی‌تواند اثری داشته باشد. اما شاید باورتان نشود که تعداد بسیار زیادی از پیج‌های فعال در اینستاگرام، از این مسئله، غافل می‌شوند.

منظور ما این نیست که میلیون‌ها تومان هزینه کنید تا یک عکس با کیفیت در اینستاگرام منتشر کنید؛ اما حداقل کاری که می‌کنید، این باشد که از وضعیت نور محیط چشم پوشی نکنید و مطمئن شوید که در بهترین حالت ممکن است. نکته بعدی که در کیفیت تصاویر کمک کننده است، این است که حداقل از یک اسمارت‌فون استفاده کنید؛ اگر دوربین حرفه‌ای برای عکاسی دارید که چه بهتر!

طبیعی است که شات‌های زیبا، نیاز به لنزهای قدرتمند دارند!

  • از یک فیلتر واحد استفاده کنید

این ممکن است به نظر بیهوده برسد، اما استفاده از یک یا دو نوع فیلتر برای تمام تصاویر پیج شما، می تواند یک سبک و قالب خاص برای شما ایجاد کند. با این روش، کاربران به سرعت متوجه می شوند که پای کدام برند در میان هستید. حتما به فیلترهای موجود در اینستاگرام محدود نشوید، زیرا ابزارهای زیادی در گوگل وجود دارند که می توانند تصاویر شما را به شکل خاصی تغییر دهند. کافی است یک جستجوی ساده انجام دهید تا این ابزارها را پیدا کنید.

  • انتشار پست ها در پلتفرم های دیگر

اگر حساب کاربری فیسبوک و توییتر دارید، حتما باید اینستاگرام خود را با آن ها مرتبط کنید. برای این کار، به بخش اکانت در تنظیمات بروید و در قسمت Linked Accounts، حساب های فیسبوک و توییتر خود را لینک کنید. همچنین، می توانید پست های خود را در تلگرام یا واتس اپ نیز به اشتراک بگذارید.

یکی از روش هایی که به شما کمک می کند تا تعداد لایک های اینستاگرام خود را افزایش دهید، نوشتن کپشن های جذاب و بی نظیر است. در تلگرام، کاربران بیشتر به کپشن های شما توجه می کنند تا عکس یا ویدئویی که منتشر می کنید. بنابراین، باید کپشن های خود را به گونه ای بنویسید که از ابتدا، توجه آن ها را جلب کند. در ادامه، درباره نوشتن کپشن ها بیشتر توضیح خواهیم داد.

  • از هشتگ های محلی استفاده کنید

استفاده از هشتگ های محلی یکی از بهترین روش هایی است که می توانید مشتریان محلی را به برند خود جذب کنید. ابتدا باید اکانت های برتر محلی را پیدا کرده و هشتگ های استفاده شده توسط آنها را بررسی کنید. سپس برای هر پست خود از همان هشتگ ها استفاده کنید. این تکنیک ممکن است تعداد لایک ها را به طور چشمگیری افزایش ندهد، اما می تواند لایک های هدفمندی را جذب کند که می توانند به مشتریان شما تبدیل شوند.

  • از هشتگ های محبوب استفاده کنید

اگر هدف شما جذب کاربران محلی به پیج خود نیست، باید از این روش استفاده کنید. به عبارت دیگر، از هشتگ‌هایی استفاده کنید که اخیراً در زمینه موضوع پست شما محبوبیت زیادی داشته‌اند.

توجه داشته باشید که هشتگ‌ها را به سلیقه و دلخواه خود ننویسید! شما باید حداقل 15 دقیقه زمان بگذارید تا بهترین هشتگ‌های مرتبط و محبوب را برای هر پست پیدا کنید. با این روش، تعداد زیادی از افراد پشت شما را مشاهده خواهند کرد و احتمال جذب لایک شما به شدت افزایش خواهد یافت.

ادامه دادن این کار یکی از مهمترین و ممکن است سخت ترین وظایفی باشد که یک اینستاگرامر باید انجام دهد. اکثر افراد فکر می کنند که انتخاب بهترین هشتگ ها برای پست های خود کافی است، اما واقعیت این است که بعد از گذشت مدتی، مردم دیگر تلاشی برای پیدا کردن هشتگ های جدید انجام نمی دهند. هشتگی که ماه قبل برای شما موفقیت زیادی به همراه آورد، ممکن است در ماه جاری جای خود را به هشتگ دیگری داده باشد!

  • برای تک به تک پست های خود لوکیشن بزنید

افزایش تعداد لایک های پست های اینستاگرام و استفاده از لوکیشن در آنها دارای ارتباط مستقیمی هستند. ارائه لوکیشن در پست ها باعث می شود که افرادی که در نزدیکی شما هستند، به راحتی شما را پیدا کرده و پست های شما را سریع تر لایک کنند. بهتر است از لوکیشن های دقیقتر و خاص تر استفاده کنید؛ به عنوان مثال، به جای ارائه لوکیشن عمومی مانند ایران، مشهد، از لوکیشن خاص تری مانند کوهسر استفاده کنید؛ این کار باعث می شود که افرادی که به دنبال محتوای مرتبط با کوهسر هستند، پست شما را مشاهده کنند.

  • پشت صحنه کارهایتان را به اشتراک بگذارید

اینستاگرام یک پلتفرم محبوب برای به اشتراک گذاشتن لحظات صمیمی کاری شماست. با داشتن فالوورهای بیشتر، می توانید ارتباط عاطفی خود را با مشتریان تقویت کنید. به فالوورهایتان اجازه دهید تا پست ها و استوری های شما را ببینند. این موضوع به طور قابل توجهی بر فروش کمپین های شما تأثیر می گذارد. محتواهای منحصر به فرد و جذاب، احتمالاً بیشتر از سایر پست های شما توسط فالوورهایتان پسندیده و استقبال می شوند. با ایجاد کمی صمیمیت و بدون نیاز به هیچ ابزار افزایش لایک، می توانید تعداد لایک هایتان را افزایش دهید.

  • پست های جایزه دار

همه افراد علاقه‌مند به چیزهای رایگان هستند! یک پست منتشر کنید که در آن تصویری از یک جایزه یا تخفیف ویژه وجود داشته باشد و در همان تصویر، توضیح داده باشید که برای شرکت در قرعه‌کشی و برنده شدن این جایزه، کافی است این پست را لایک کنید تا وارد لیست شرکت‌کنندگان شوید. بیشتر افراد این کار را انجام می‌دهند؛ دو کلیک کوچک بر روی صفحه کاری ندارد!

باید به یک نکته مهم در این قسمت توجه کنید. در کپشن این پست که جایزه خود را معرفی می‌کنید، حتما باید CTA نهایی را قرار دهید. در غیر این صورت، افزایش تعداد لایک‌های اینستاگرام ممکن است به شما رخ ندهد.

  • ایجاد رابطه دوستانه با یک اینفلوئنسر
در صنعت خود، یک اینفلوئنسر را برای همکاری و ایجاد رابطه دوستانه پیدا کنید. از آنها درخواست کنید تا عکسی از خودشان همراه با محصول شما بگیرند و آن را منتشر کنند. این کمک می‌کند تا کسب و کار شما در بازار هدف، توسط افراد بیشتری شناخته شود و در نتیجه، اعتبار شما نیز افزایش یابد. وقتی فالورهای اینفلوئنسرها مشاهده کنند که فرد قابل اعتمادی محصولی را معرفی کرده است، حتماً اشتیاق بیشتری برای خرید آن محصول پیدا خواهند کرد.
موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت
[یکشنبه 1403-03-27] [ 08:04:00 ب.ظ ]